Woensdag 26/01/2022

Bejaarde vrouw in levensgevaar na CO-intoxicatie in Leuven

In de Poortveldstraat in Leuven heeft een 88-jarige vrouw een levensbedreigende CO-intoxicatie opgelopen. De vrouw werd door de hulpdiensten overgebracht naar het antigifcentrum in het ziekenhuis van Neder-over-Heembeek. De oorzaak van de intoxicatie is niet meteen duidelijk, maar is mogelijk te wijten aan een defect verwarmingstoestel.

Gasgeur
Het was de zoon van het slachtoffer die vanochtend rond 9.30 uur de hulpdiensten verwittigde. De man had donderdag nog een bezoek gebracht aan zijn moeder en had toen een gasgeur opgemerkt in de woning. Die bleek afkomstig van een defect aan het verwarmingstoestel. Toen de zoon vanochtend zijn moeder niet kon bereiken, ging hij met de buurvrouw een kijkje nemen en vond hij zijn moeder bewusteloos op de grond.

De hulpdiensten stelden een CO-vergiftiging vast en brachten de vrouw eerst naar het ziekenhuis en vervolgens naar Neder-over-Heembeek. Het Leuvense parket heeft een wetsgeneesheer en een deskundige aangesteld om de oorzaak van de CO-intoxicatie te achterhalen. (belga/lpb)

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234