Donderdag 19/05/2022

Nieuws

Belgische partijen blijven Europees koploper in reclame-uitgaven op Facebook

Illustratiebeeld. Beeld REUTERS
Illustratiebeeld.Beeld REUTERS

De politieke partijen in ons land gaven vorig jaar gezamenlijk 4,7 miljoen euro uit aan reclamecampagnes op Facebook. N-VA was met 1,7 miljoen euro aan uitgaven de absolute koploper.

IB en Belga

Dat schrijft De Standaard op basis van onderzoek van AdLens, een Belgische groep ­onderzoekers die politieke reclame op sociale media in Europa in kaart brengt.

Met een besteed bedrag van 4,7 miljoen euro blijven de uitgaven quasi stabiel ten opzichte van 2020. Op één prijkt de N-VA met 1,7 miljoen aan uitgaven, ook oppositiepartijen Vlaams Belang en PVDA komen aan bijna een miljoen euro. In vergelijking met 2020 gaf Vlaams Belang wel fors minder uit. De traditionele partijen maakten daarentegen een inhaalbeweging.

De pagina van N-VA-voorzitter Bart De Wever staat als enige individuele politieke pagina ook in de Europese top tien.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234