Donderdag 18/08/2022

Christina Aguilera knoeit met Amerikaans volkslied

Christina Aguilera, die dit jaar was uitgenodigd om ‘The Star Spangled Banner’ te zingen, bleek zondagavond tot verbijstering van patriottisch Amerika niet in staat om de tekst van het nummer te onthouden. In de vierde regel ging het mis, en herhaalde ze een van de vorige zinnen in een variatie die ook al niet helemaal correct bleek. De zangeres heeft zich inmiddels uitgebreid verontschuldigd voor haar uitschuiver. “Ik was zo opgeladen door het nummer dat ik er even de pedalen bij verloor, maar ik hoop niettemin dat iedereen mijn liefde voor dit land heeft gevoeld, en dat de ware geest van het volkslied toch overkwam.” (BS)

Stella Artois-spotje slaat niet aan

Het Belgische biermerk Stella Artois maakte zondagavond zijn debuut tijdens de Super Bowl, met een spotje van zestig seconden. Maar de kijkers liepen niet echt warm voor de clip, waarin acteur Adrien Brody de hoofdrol speelt. Volgens de krant USA Today, die jaarlijks tijdens de wedstrijd een poll doet naar de waardering van alle spotjes, kreeg het van de kijkers 5,30 op 10. Slechts drie spotjes deden het minder goed. Met het filmpje, waarvoor men naar schatting bijna zes miljoen dollar betaalde om het te kunnen uitzenden, wilde AB Inbev Stella beter in de markt zetten als een luxebier. Een ander spotje van AB Inbev, voor Bud Light, stond op de eerste plaats in de lijst van USA Today. Net als een filmpje voor Doritos kreeg het een score van 8,35 op 10. (JDB)

Groupon maakte controversieelste reclamespot tijdens Super Bowl

Een spot voor de website Groupon, waar mensen zich groeperen om producten goedkoper te kunnen aankopen, is bij veel Amerikaanse kijkers in het verkeerde keelgat geschoten. In het filmpje zei de acteur Timothy Hutton op ernstige toon dat de Tibetanen nog steeds in de miserie zaten. “Hun cultuur is in gevaar. Maar ze maken wel nog steeds een verrukkelijke viscurry. En omdat 200 mensen zich groepeerden via Groupon.com, moesten we slechts vijftien dollar betalen voor dertig dollar Tibetaans in het Himalayan Restaurant in Chicago.” Ironie, maar meteen reageerden mensen nijdig op het filmpje via Facebook en Twitter. Groupon maakte ondertussen zijn standpunt duidelijk op zijn website en beloofde geld te doneren aan een Tibetaanse liefdadigheidsorganisatie. (JDB)

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234