ModeStreetwear bij Zeeman
De betaalbare streetwear bij Zeeman doet de website crashen: ‘Hier waren we niet op voorbereid’
Zeeman stunt met een betaalbare streetwearcollectie en opvallende videoclip van rapper Hef Bundy. ‘Skeer’ – straattaal voor blut – ‘is het nieuwe cool.’
Meteen na de lancering van de Skeer-collectie lag de Zeeman-webshop tijdelijk plat wegens het grote succes. Hadden jullie zo’n stormloop verwacht?
Kasper Figee, hoofd branding: “Nee, deze rush is echt ongezien. Twee dagen voor de lancering hebben we de campagne bekendgemaakt. Die ging direct viraal en lokte veel positieve reacties uit, maar hier waren we niet op voorbereid. Toen de verkoop vorige vrijdag startte, kon het systeem even niet meer volgen. De collectie bestaat uit zestien items — van badjassen tot trainingspakken — en sommige stukken of maten waren onmiddellijk uitverkocht. We proberen de stock zo snel mogelijk aan te vullen, maar op is op.”
De Rotterdamse rapper Hef Bundy maakte de videoclip bij de campagne. Vanwaar die keuze?
“Deze collectie is een statement tegen dure streetwear. We zochten iemand met een sterk bereik om die boodschap over te brengen. Hef is opgegroeid met kleding van Zeeman en vertolkt helemaal waar we voor staan. In zijn rapnummer ‘Skeer’ toont hij aan dat je ook met een beperkt budget zelfvertrouwen kunt uitstralen.”
Broeden jullie alweer op een nieuwe stunt?
“We gaan er niet actief naar op zoek, maar kijken met een nuchtere blik naar de wereld. Het verbaast ons hoe duur sommige dingen zijn en bedenken dan hoe het eenvoudiger en prijsbewuster kan. Dat was eerder al zo met het parfum ‘Lucht’, de sneakers en de trouwjurken.”
Prijzen vanaf 2,99 euro voor een riem of boxer, zeeman.com