Woensdag 26/01/2022

Koffie

Dit is de nieuwe Belgische concurrent van Nespresso

George Clooney drinkt Nespresso. Beeld RV
George Clooney drinkt Nespresso.Beeld RV

"Nespresso, what else?" George Clooney, hét reclamegezicht van het wereldwijd geluste koffiemerk, krijgt concurrentie. Het Belgische bedrijf Belmoca, gevestigd in Londerzeel, komt met een nieuw koffiemerk op de proppen: Belmio. Geen koffie in plastieken capsules, maar in aluminium, zoals het origineel.

Koffie is hip, dat hoef je ons niet meer te vertellen. En dus surft Belmoca, dat een nieuwe fabriek bouwde op een boogscheut van dat andere koffiebedrijf Douwe Egberts - de koffiegigant in Grimbergen zet zijn productie stop in 2017 waardoor 250 banen sneuvelen - mee op die trend.

"We bouwen ons succes op dat van Nespresso. Er zijn al miljoenen Nespresso-machines wereldwijd", vertelt David Rubinstein, de drijvende kracht achter Belmoca. "Plastieken koffiecapsules zijn er genoeg, maar de smaak en het aroma gaan sneller verloren." Het was dan ook een hele uitdaging om aluminiumcapsules te ontwikkelen en de patenten van Nespresso - en dat zijn er tientallen - niet te schenden.

Twee weken geleden werd Belmio voorgesteld op de voedingsbeurs in Parijs. Binnenkort opent het bedrijf al een pop-upwinkel in Antwerpen. Het gaat daarmee Nespresso achterna dat zijn capsules enkel via het internet en eigen boetieks verkoopt. En nog goed nieuws: de prijs van de Belgische koffie ligt wat lager dan die van Nespresso.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234