Vrijdag 12/08/2022

Het nieuwe afzetgebied van Coca-Cola: de kraan

Kraantjeswater is allang niet meer het meest primaire dorstlessende vocht. De mensheid overleeft tegenwoordig meer en meer op Coca-Cola. Althans bij de The Coca-Cola-Company zijn ze zodanig van dit idee overtuigd dat het hoofd van de wereldberoemde drankgigant, Douglas Daft, met het idee speelt niet Pepsi maar kraantjeswater als grootste concurrent te verslaan.

Dat moet gebeuren door in het huis van iedere klant een nagelnieuw systeem aan te leggen waardoor het bruine vocht gewoon uit de kraan stroomt. Daar wordt water gemengd met de speciale Coca-Cola-siroop en in een pijpleiding gestuwd. Omdat absoluut moet worden vermeden dat het geheime recept van het goedje algemeen bekend raakt of dat bezitters van een Coca-Cola-kraan met de ingrediënten gaan knoeien, zouden die siroopbestanddelen in een aparte, verzegelde eenheid zitten.

Het idee is niet zo nieuw als het lijkt. Cafés, restaurantketens en andere horecazaken tappen al jaren van hun eigen Coca-Cola-kraan. Maar Daft wil verder gaan. "Op dit moment is er nog geen markt voor en hebben we alleen een prototype voor zo'n kraan. Mensen hechten nog te veel belang aan het fysieke gevoel iets in de winkel te gaan kopen, maar in de toekomst zal dat zeker veranderen", zegt Daft tegen de Britse krant The Sunday Times. Van zodra Daft merkt dat er wel een markt voor Coca-Cola -uit-de-kraan ontwaakt, wil hij zijn idee zeker realiseren. Pas wanneer de man echt kan vaststellen dat mensen eerder de kraan opendraaien om Coca-Cola te drinken in plaats van water, zal de directeur echt gelukkig zijn. Voorlopig steekt hij eerst al zijn energie in 'Coke Space', een soort vernieuwende keten van cafés bedoeld als ontmoetingsplaats voor jongeren. Bedoeling is dat ze er komen rondhangen en Coca-Cola drinken. (BDB)

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234