In september keurde Europa een nieuwe resolutie goed om een eind te maken aan vrouw- en manonvriendelijke reclame. Nu alleen nog een sluitende definitie vinden van wat onvriendelijke reclame is. Universiteit Antwerpen lanceert alvast een onderzoek. De enq
Zonder vrouwen waren mojito, cafe latte en muntthee nooit zo populair geweest, schrijft columniste Aaf Brandt Corstius op de website van de Nederlandse krant NRC. Zij voorspelt dat het nieuwe drankje van winter 2008 heet water wordt. Inderdaad, gewoon in een kop, zonder theezakje en op frivole dagen met een schijfje citroen. Een deel van haar kennissenkring is er al mee bezig, zegt ze, al moeten er nog puntjes op de i worden gezet. Zo weet geen enkel café hoeveel het moet aanrekenen voor een kop heet water. Hoe kan een hype nu losbreken als je niet eens kunt emmeren over de prijs?
Volgens de The New York Times steeg de verkoop van lipstick in Amerika de laatste maanden met maar liefst 40 procent. Waarmee alweer bewezen is dat de zogenaamde Lipstick Index nog niet eens zo'n slechte barometer is om een recessie te peilen. Om sterk te zijn is dat kleine stukje luxe blijkbaar onontbeerlijk. Kwestie van de strijd met de glimlach aan te gaan.