Vrijdag 12/08/2022

Ook Coca-Cola zet in op sociale media

Terwijl Pepsi de grote middelen uittrok voor zijn Refresh-project, investeerde ook Coca-Cola vorig jaar meer in sociale media.

Op het web lanceerde men onder meer Coke Zone, waar coladrinkers cadeautjes kunnen winnen en exclusieve content zien. Door in die Coke Zone volop sociale media in te schakelen, slaagde men erin de consumenten langduriger en frequenter aan te spreken. In plaats van een campagne die online kortstondig wat golven veroorzaakt, hoopt Coca-Cola zo de band met zijn drinkers te versterken.

Maar een buzz op het net is nooit weg, natuurlijk. Deze week nog deed Coca-Cola met popgroep Maroon 5 een experiment om met de hulp van hun fans in 24 uur tijd een nieuw liedje te schrijven. Via sociale media konden ideeën worden ge- spuid, de muzikanten koppelden terug naar de fans. Coca-Cola schakelde hiervoor onder meer zijn Twitter-account en zijn Facebook-pagina met ruim twintig miljoen fans in. Het nummer is intussen af en gratis te downloaden.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234