Woensdag 10/08/2022

Organisatoren Brabantse Pijl bannen op één na alle opblaasbare sponsorbogen

In de Ronde van Vlaanderen (zie foto) en in de Scheldeprijs liep het mis met opblaasbare sponsorbogen. Beeld Tim De Waele
In de Ronde van Vlaanderen (zie foto) en in de Scheldeprijs liep het mis met opblaasbare sponsorbogen.Beeld Tim De Waele

De organisatoren van de Brabantse Pijl willen incidenten met sponsorbogen zoals in de Ronde van Vlaanderen en de Scheldeprijs te allen tijde vermijden. Daarom zal alleen de laatste kilometer worden aangeduid door een opblaasbare boog wanneer woensdag (15 april) de 55e editie van deze wielerklassieker plaatsvindt.

"Uit veiligheidsoverwegingen hebben we beslist geen opblaasbare bogen, op uitzondering van één, op ons parcours te installeren. Ik mag er niet aan denken dat er een incident is bij ons zoals tijdens de Ronde en de Scheldeprijs. Enkel de laatste kilometer zal aangeduid worden door zo'n opblaasbare boog. Daar zullen voldoende mensen gepositioneerd worden om de zaak constant te controleren", zegt Pascal Demol namens het organisatiecomité. "De rest van de aanduidingen op het parcours zal gebeuren door banners langs de kant."

De Brabantse Pijl werd vorig jaar gewonnen door Philippe Gilbert, die er ook in 2011 al eens de sterkste was. De BMC-renner start woensdag dan ook als een van de topfavorieten.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234