Woensdag 05/10/2022

Telenet

Telenet vergeet zomeruur: 10.000 klanten krijgen foute factuur

null Beeld BELGA
Beeld BELGA

Zo'n 10.000 klanten van Telenet krijgen dezer dagen een foute factuur in de bus. Er wordt hen meer geld aangerekend voor de vaste telefonie dan ze in werkelijkheid moeten betalen. Oorzaak is een fout bij Telenet zelf. Daar werd de wijziging van winteruur naar zomeruur eind maart te laat doorgevoerd.

Daardoor belden klanten met hun vaste lijn in uren met daltarief, terwijl die bij Telenet nog als duurder piektarief aangegeven stonden.

"Wie op maandag 30 maart tussen 16 en 17 uur telefoneerde, werd in ons systeem nog opgenomen alsof het tussen 15 en 16 uur was", klinkt het in een reactie van Telenet in Het Laatste Nieuws.

"Het winteruur moest manueel naar zomeruur gewijzigd worden en dat gebeurde in het weekend van 28 op 29 maart niet. De wijziging werd pas op dinsdag 31 maart doorgevoerd door een menselijke fout. Daardoor krijgen momenteel een pak klanten een te dure factuur in de bus."

Telenet belooft de te veel aangerekende kosten bij iedereen terug te betalen.

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234