Vrijdag 30/09/2022

Twitter haalt reclamedeal van honderden miljoenen binnen

null Beeld AFP
Beeld AFP

Twitter heeft de grootste advertentiedeal in de geschiedenis van het bedrijf gesloten. Starcom MediaVest Group, een van de grootste inkopers van advertenties ter wereld, zal Twitter in de komende jaren "vier- tot zeshonderd miljoen dollar" betalen.

Redactie

De overeenkomst staat volgens de krant The Financial Times symbool voor de steeds belangrijker wordende rol van Twitter in de media- en marketingwereld, maar ook voor een nieuwe ontwikkeling: de veranderde manier waarop Twitter zich verhoudt tot televisie.

Klanten van Starcom MediaVest Group als Coca-Cola, Walmart, Procter & Gamble en Microsoft krijgen voorrang voor advertentieplekken op Twitter en toegang tot onderzoeksgegevens en nieuwe producten als realtime 'in-tweet'-polls.

"Wij denken dat de industrie zich op het verkeerde terrein heeft gericht, namelijk op de keuze tussen Twitter en televisie", zegt Adam Bain, president of global revenue van Twitter. "Daar geloven wij niet in. Twitter kan juist een brug vormen."

Meer over

Nu belangrijker dan ooit: steun kwaliteitsjournalistiek.

Neem een abonnement op De Morgen


Op alle artikelen, foto's en video's op demorgen.be rust auteursrecht. Deeplinken kan, maar dan zonder dat onze content in een nieuw frame op uw website verschijnt. Graag enkel de titel van onze website en de titel van het artikel vermelden in de link. Indien u teksten, foto's of video's op een andere manier wenst over te nemen, mail dan naar info@demorgen.be.
DPG Media nv – Mediaplein 1, 2018 Antwerpen – RPR Antwerpen nr. 0432.306.234